Název: Name: | Messerschmitt Bf 108 B-2 | Messerschmitt Bf 108 B-2 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 108 B-2 | |
Kategorie: Category: | víceúčelový letoun | utility aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1938 Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg DD.MM.1938-DD.MM.1942 Bayerische Flugzeugwerke Regensburg GmbH, Regensburg DD.MM.1942-DD.MM.194R Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Nord, Les Mureaux | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~600 BFW 81+ SNCAN | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 + 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 880 kg | 1940 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1380 kg | 3042 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,61 m | 34ft 9,72in |
Délka: Length: | 8,29 m | 27ft 2,37in |
Výška: Height: | 2,02 m | 6ft 7,53in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,40 m2 | 176.53 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | žádný | none |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Argus As 10 C-3 o vzletovém výkonu 177 kW/240 k dvoulistá pevná dřevěná vrtule Schwartz nebo dvoulistá stavitelná vrtule Me P 7 | Argus As 10 C-3, take-off power 237 hp two-bladed fixed-pitch wooden propeller Schwartz or two-bladed variable-pitch propeller Me P 7 |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 219 l | 48 Imp gal / 58 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 303 km/h v ? m | 188.3 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 265 km/h v ? m | 164.7 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,1 min do 1000 m | 3,1 min to 3281 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4800 m | 15748 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - ve Francii byl Bf 108 po válce vyráběn z původních dílů pod označením Nord 1000 Pingouin, s motorem Renault 6Q-10 Nord 1001 Pingouin I a s motorem Renault 6Q-11 Nord 1002 Pingouin II - 1939 jeden Bf 108 B-1 zakoupen pro atašé v Berlíně jako XC-44, několik dalších získáno po válce - tři Taifuny v Británii byly zabaveny a používány RAF pod označením Messerschmitt Aldon, po válce u RAF sloužilo nejméně dalších 14 - několik Bf 108 B a D po válce používáno v Československu jako K-70 | - |
Zdroje: Sources: | Hitchcock, Thomas H. Taifun, Monogram Close-Up 5. Monogram Aviation Publications, Boylston 1979. ISBN 0-914144-05-7. Fleischer, Seweryn. Messerschmitt Bf 108 Taifun. Wydawnictwo Militaria, Warszawa 2002. ISBN 83-7219-126-3. Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 3: Flugzeugtypen Henschel-Messerschmitt. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5467-9. Němeček, Václav. Messerschmitt Bf 108 Taifun, L+K 1983/11. http://www.nzwarbirds.org.nz/108a.html www.eads.net http://www.airwar.ru/enc/other2/bf108.html http://de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Bf_108 www.preservedaxisaircraft.com http://www.cofe.ru/avia/M/photos_avia_M-73.htm archiv autora |